söndag 19 oktober 2008

Woody

Var och såg Vicky Cristina Barcelona idag, Woody Allens nya. Jättebra. Oj, vad jag gillade. Inte lika bra som Match Point som jag tycker är klockren, men väldigt tänkvärd, rolig och ett bra hantverk. Underbart foto och väldigt romantisk.

Jag blev sugen på att åka till Barcelona och indulge myself into art, food and sex.

När filmen började och förtexterna kom upp så utbrister mannen som sitter bredvid, "oh nej, inte Woody Allen". Hmm. Det är bra med egna åsikter och smak, men någon koll tycker jag att vi kan begära. Vad då "oh nej"? Woody Allen är en av de största filmskaparna som har funnits. Allt är inte super men det finns definitivt godbitar som inte finns någon annanstans. Dessutom är han en auteur och visionär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

och vilket inte skall glömmas bort en jävla pedofil som inte nöjer sig med att sätta på ett barn, utan sin frus barn.

fräsch snubbe den där woody.
:-)

FinaTina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FinaTina sa...

Nja, som jag fattat det så är det ömsesidig kärlek mellan Woody och Soon-Yi. Sen att hon är mkt yngre och dotter till hans ex är väl si så där. Känns lite incenstiöst och det är inte fräscht.