onsdag 8 oktober 2008

Jag är kär...

... i ett par fantastiska stövlar på Judiths Second Hand. Har lagt undan dem för problemet är att de är fan lite små. Brukar aldrig köpa vintage, speciellt inte skor för det är lite äckligt kan jag tycka. Men dessa. Oh baby. De är så himla nice. Som en liten present i läder. Fundera på att köpa dem även om jag aldrig kan använda dem.

Fast egentligen tror jag det handlar om en dag i pina, när jag går ut dem. Har gjort det förrut, kan göra det igen.

Har redan ett par underbara gråa stövletter ståendes hemma som måste gås ut. Det är alltid problem med högerfoten, tror att den är lite större. Som det är nu kan jag ha på mig stövletterna i fem minuter och sen har jag kramp i foten. Inte så bra.

Kommer köpa stövlarna och offra en dag. Ge en dag till smärta för att sen kunna glida runt i fantastiska skodon. Totalt värt det. Hoppas jag. Om de är utgångbara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen alltså risken är ju att de redan är utgångna om de är vintage...
de måste ju vara helt nya för att du ska vara säker.

FinaTina sa...

Har inte köpt dem ännu. Risken finns att de är borta. Lika bra det. Kan inte köpa för små skor. Det är helt enkelt dumt. Hur fina de än är.