söndag 19 oktober 2008

Läggdags

Dags att krypa till kojs. Skönt att det är sista natten på denna hårda madrass jag är hänvisad till. Börjar kännas i korsryggen. I morgon är det dags att gå upp tidigare än vanligt. Brukar annars aldrig gå upp före kl. 8 men i morgon är det kl. 7 som gäller. Flyttgubbarna kommer halv 9 till Hornstull och då måste jag vara där. Det ska bli skönt att få hit lite möbler och börja fixa i ordning i lägenheten. Är sugen på att hänga upp tavlor och börja utforma det som ska bli mitt hem.

Har lite olika idéer för de olika rummen. Tänker bordello/afrika i vardagsrummet men vill samtidigt behålla luftigheten och rymden. Kommer bli en utmaning. Köket andas tydligt 70-tal och kommer få fortsätta på den banan. Hallen känns väldigt skandinavisk och skärgård. Ljusa, beiga färger, minimalistiskt och rent. För badrummet tänker jag forna Grekland. Och sovrummet är the grotto. Enough said.

Kanske är det lite överambitiöst men jag gillar idén om att alla rum känns olika, som att det blir en resa i miniformat att ta sig från sängen till köket.

Vi får se vad som händer. Allt kan ändras. Det ska bli väldigt kul att komma i ordning i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Good luck...