lördag 25 oktober 2008

Spela svår

Var trött igår men gick ändå på AW. Blev lite piggare efter mat och nåt glas rött. Tog sen en Liquid Cocaine och tror att det hjälpte för efter det så känns resten av kvällen som en dans.

Stötte dock på ett gammalt hångel som jag faktiskt gillar och som jag skulle vilja träffa igen, även om jag inte riktigt är redo just nu. Var ändå på spela svår humöret och hälsade inte ens. Gick förbi honom med ryggen mot, som om jag inte sett eller känt hans närvaro.

Fattar inte vad problemet är. Kunde ju lätt bara gått fram och sagt hej och då hade jag märkt om han hade blivit glad eller tyckt att jag var pest. För det är väl lite där sanningen ligger, jag var rädd för någon slags rejection och eftersom jag känner att jag gillar lite så hade det kunna vara jobbigt för mitt självförtroende.

Så i stället så ignorerar jag honom totalt. Vet inte om det var rätt väg att gå. Känner lite ångest över det hela idag. Fast, han skulle kunna komma upp till mig om han vore så sjukt intresserad som jag hoppas han är. Tydligen är han nog inte det. Eller så är det bra att det får ligga och gro ett tag. Blir så mycket bättre då. Det får vänta tills jag är redo. Sen har jag väldigt svårt att tro att han skulle motstå en charmoffensiv från min sida. Om det inte är så att han är kär i någon annan. Eller uppe i sig själv. Och i så fall så skulle det inte kunna bli något bra ändå och då är det väl lika bra att lägga ner?

Skitsamma, det är bra att jag inte krånglar in mig i något som skulle kunna betyda något just nu. Allt har sin tid.

Inga kommentarer: