lördag 11 oktober 2008

Värdo moi

Shit, va värdo jag är. Har packat en låda bara. Det är så sjukt trist. Kommer inte åka till nya lägenheten idag. Den får stå där, tom och osedd. Det är inte så att jag inte gillar den men den är inte mitt hem ännu. Jag älskar mitt gamla lägenhet på Knivsöder. Kommer suga ut de sista dropparna av att bo här.

Det gulliga var att tjejen som jag köpte den nya lägenheten av, önskade mig lycka till och berättade att stället har gjort jättemycket för hennes självkänsla. Hon kom dit från ett brustet förhållande och det var hennes första ställe själv. Det kan vara så att jag har köpt världens bästa ställe för att må bra med ett halvsprucket hjärta och en oviss framtid. Jag tycker det är sjukt kul. Är bara lite för lat och hemmakär för att dra dit just nu. En tom lägenhet liksom. Allt har sin tid. Åker dit imorn. Då är det första dagen på resten av mitt liv. Det skulle i så fall göra idag till den sista dagen av det livet som hittills varit.

Idag är i morgon om idag är igår. När är i så fall igår i morgon? Idag.

Johan, Johan och William var här för en stund sen och drack lite Reisling innan det var dags för uppvärmning på annan lokal. Fotbollsmatch i råttstaden idag. Heja Sverige. Jag bryr mig inte ett dugg. Helt numb. Lite trist men tror inte på landslaget längre. Men det blir säkert kul för de som ska dit. Själv får jag tjejbesök och sen blir det utgång. Stureplan skulle jag tro. Fast på det humana sättet.

När är i morgon igår? Också idag. Dåså. Då kör vi.

Inga kommentarer: