onsdag 22 oktober 2008

Kolhydrater

Har precis ätit en pasta al tonno, alltså pastarör med tomat och tonfisksås med kapris. Köpte den i vår Mat På Jobbet kyl. Gott, men massa kolhydrater i pastan kan jag känna. Äter lite för lite grönsaker. Måste börja äta mer. Eller knepet är väl också att laga mat hemma och ta med mig för då får jag sånt som jag gillar och som är nyttigt. Problemet är ju tiden. När ska jag laga mat liksom? Ska nog vara hemma på lördag och göra storkok. Kanske en chilli, det var länge sen. Jag gör verkligen en supergod chilli. Ibland gör jag den på köttfärs men har jag tid så gör jag den på nån slags oxe. Låter det koka riktigt länge och försöker få den så mörk som möjligt. Så mustig som möjligt liksom. Plus massa hetta.

Har kommit på att min favvokombo när det gäller mat är sur-stark. Låter lite illa med sur mat kan jag tycka men det är gott. Nasi Goreng är sur-stark. Nasi Goreng done well är väldigt gott. Det kanske är det jag ska göra på lördag, 4 kg Nasi Goreng.

Det är i och för sig en jävla massa kolhydrater i Nasi Goreng också, men vad kan man göra. Kolhydrater är bra ibland.

Inga kommentarer: