måndag 17 november 2008

Välja vilken?

Har bestämt mig för en lugn vecka full av film. Filmfestivalen börjar på torsdag. Weihooo. Seriöst. Det kommer bli jättekul. Är sjukt peppad att gå på så mycket som möjligt.

Men tänkte titta på något i kväll och då har jag Amores Perros och Crouching Tiger Hidden Dragon som stirrar mig i ansiktet och inte låter mig vara ifred. Båda är från 2000, borde ha sett dem för länge sen men det är något som har hållt mig borta och det är den känslan som jag måste kämpa mig igenom för att verkligen se dem.

Jag vill ju göra det. Vill ju se dem. De ska vara toppen. Fattar inte varför hela min kropp skriker NEEEJ!!

Åh, fuck it. Ska jag inte lyssna på vad kroppen säger? Handlar det bara om att ta ett beslut?

Okey. Dåså. Skit i kroppen. Nu blir det fan Amores Perros idag.

Däremot får Ang Lee får vänta.

Inga kommentarer: