måndag 17 november 2008

Barn på facebook 2

Mitt tidigare inlägg angående barn på facebook har ingenting att göra med exponeringen av ungarna. Det kan jag ha en åsikt om men det är inte den jag proklamerar. Min stilla undran är varför man poserar med barn? Punkt.

Fast kom på att det kanske är så att man vill signalera att man är upptagen.

"E jävligt busy serru, har till och med den här ungen som resultat. Kom fan inte nära."

Eller är det för att man strålar som en sol tillsammans med det lilla underverket och det gör att det är den bästa bilden på en som finns i hela världen. Eller påvisar en tvåbild empati? Eller att man är mänsklig? Eller att man inte är oskuld?

Jag börjar leta hemliga koder. Sitter ungen på höger sida så betyder kanske det att "Jag är gift men fortfarande kåt. Skicka meddelande till min mail." Ligger ungen under hakan kanske det betyder "Jag gör vad som helst för en tusing och lite kärlek."? What the fuck do I know? Kanske utspelas ett helt parallellt universum framför mig och jag har ingen aning.

För jag fattar bara inte vad det är man försöker kommunicera genom att posera med barnet. Jag gör inte det.



Kanske är det så enkelt att man har ett familjekonto. Det vore inte helt konstigt. Det finns ju grupper av människor som har gemensamt konto, typ band, då är det klart man kan ha ett för hela familjen.

Sjukt mysigt. Så måste det vara.

Inga kommentarer: