söndag 30 november 2008

Över regnbågen

Här sitter jag och lyssnar på gammal musikal. Såg Baz Luhrmans Australia idag och de nöter Over the Rainbow så att den sitter som tatuerad i min hjärnbalk. Men visst är det fint. Fast nu ger Spotify mig en cheesig version med Gerard Joling, Hmm, Judy Garland är att föredra.

Filmen då. Jo, absolut. Ett epos. Storslagen och fin. Helt klart sevärd. En trea. Kanske en fyra för det fina hantverkets skull. Jo, det tycker jag. En fyra.

Såg även Clintans nya; Changeling. Kan tänka mig att Angelina förväntar sig en Oscarsnominering efter arbetet hon lagt ner, och det brukar ju vara bra odds när Mr Eastwood har varit i farten. Hon lyckades beröra mig mer än vad hon någonsin gjort innan, men å andra sidan så gråter jag lätt. Men visst, en nominering kan vara på sin plats beroende på konkurrensen. Hon bär upp hela filmen, som i och för sig bara är en trea.

Shit, va många olika varianter det finns av Over The Rainbow, nu måste jag sätta på Dean Martin istället.

... inte sätta på sätta på, utan sätta på. Även om det skulle kunnat vara nice det också, men han är/var inte riktigt min typ.

Inga kommentarer: