tisdag 25 november 2008

Tisdagen den 25 november 2008

Gick upp någorlunda tidigt, hade ställt klockan på halv 9 men vaknade redan kvart i 8 och låg och drog mig lite. Fick ett sms kvart över 8 av min sköna, lilla kompis som tydligen suttit fast på Arlanda i ett dygn och väntat på sitt flyg till Paris. Snöoväder lamslår Sverige!

Chilla runt lite och gick sen in till stan för en dag med mig själv i filmens tecken. Såg först en Sydkoreansk rulle som hette Dream. Var inget att hurra för, tyvärr. Överdrivna skådespelare som skrek ut de flesta av sina repliker, försökte vara lite konstnärlig men det blev mest platt fall och lite förslupna skratt hördes i salongen.

Åt sen en teriyaki lax plus sushi lunch och pluggade manus. Sen såg jag en kanadesisk film som heter Adoration som försökte vara smart och tänkvärd men tog nästan i så att den sket på sig. Jag nickade till och med till för jag pallade inte hålla intresset uppe.

Efter det såg jag en fransk/japansk historia, 3 olika regissörer som tolkade Tokyo i just Tokyo!. Den första och sista delen var riktigt bra, mittendelen funkade men blev lite långdragen, skulle behövts dödat några älsklingar i den.

Promenerade sen hemåt och mötte Sara på Weekdays. Hon provade snygga jeans och jag blev sugen men försöker hålla igen. Vill sätta köpstopp på alla kanter nu men det är svårt. Vilket fall, vi gick till Indian Garden och köpte lite god indisk mat och gick sen hem till mig. Tände massa levande ljus, drack ett glas vin, åt alldeles för mycket och hade skönt bra snack om högt, lågt, djupt och ytligt som vi brukar ha.

Nu kollar jag lite mail och ska strax gå och lägga mig och plugga lite manus och sen sova. Tänkte göra någon slags favorit i repris i morgon med massa film på dagen och sen bjuda med Johan på Soundtrack of Our Lifes releasefest på kvällen. Blir nog en nice onsdag.

Inga kommentarer: