onsdag 5 november 2008

Förändring

Känns som hela världen dansar över Obamas seger.

Utom några sura republikaner och högertomtar som står och trycker i hörnen.

Fast det är farligt om de står och smider planer. De flesta som är knas och farliga är åt höger.

Träffade en republikan i höstas. Han hade röstat på Bush båda gångerna. Jag fattade ingenting. Har aldrig träffat en republikan innan, förutom i Mexiko för några år sen men han var helt prokrig så vi kunde inte ens diskutera. Hjärntvättad.

Vilket fall, snubben jag hängde med i höstas, hans orsak till att rösta på Bush var att annars förlorar han ca 10% av sin inkomst. WTF? 10%. Vad betyder det?

Han hade tillräckligt med pengar för att ha ett hus i LA och ett i Florens. Han reste runt i Europa och bodde på tjusiga hotell. När de var här i Stockholm så bjöd han mig på så sjukt mycket mat och dricka (som jag tog emot...uh, vad är jag för människa?). På hans armled så florera någon fet klocka som jag inte kunde bry mig mindre om. Dessutom hade han muskler, solade solarium, taskig klädstil, typ fotbollsmode (dyra men fula kläder).

Det har ingenting att göra med att han är republikan men jag vill måla upp en bild och då har jag fått för mig att de har sämre stil och sämre känsla för konst och kultur... I hans fall stämde det för han tyckte att Vantage Point var en great movie. Hmm.. Ni fattar.

Men, han var inte knas utan snäll. Fast 27 år gammal och republikan. Oh well. Allt är ju relativt, vad jag tycker är snyggt tycker någon annan är fult och vice versa. Har inte så mycket med saken att göra.

Men, jag tror han skulle överleva med 10% mindre inkomst om det skulle generera i ett mer humant land.

Inga kommentarer: