söndag 9 november 2008

Stockholmsförsvar

Festen igår var kul. Trevligt att träffa alla släktingar, det blir inte så ofta för min del. Känns som om det alltid är massa nya barn som jag inte har någon koll på. Eller halvstora barn som jag verkligen blir förundrad över hur stora de har blivit. Jag är den konstiga tanten som inte har någon koll.

Buggade fram mot småtimmarna till falsk kareokesång. Brukar göra det på våra släktfester med min systers mans bror. Han är grym och jag suger. Men det är kul. Fast synd om honom.

Vi är lika gamla och när vi buggade för en sisådär 7 år sen på en annan fest så var vi lite mer kompatibla. Fattar inte vad som hänt. Det borde vara som att cykla. Kan man det så kan man det. Kanske är det så att jag aldrig kunnat. Eller så var jag ett mongo igår. Oh well.

Hamnade i en del vargprat. Verkar som om många på festen tycker att livet skulle bli bättre om vargen inte fanns. Det tycker inte jag. Tror inte att någon på festen någonsin har stött på en varg i vilt tillstånd, men ändå så stör vargen. Vargen måste dö. Tydligen.

Men jag fattar att det är skillnad om man tjänar sitt levebröd på djur och natur. Då blir man nog mer cynisk och tänker på de levande som resurser som gagnar en själv.

Jag har en del inslag av rastafarai i min världsbild och har problem med ekonomitänket när det gäller jorden. Men, det är lätt för mig att säga att vi måste ta hand om naturen när jag lever på att göra tv. Jävligt viktigt jobb, liksom. Räddar liv varje dag.

Fick även gå in i "kärringar bla bla bla" diskussioner och, naturligtvis, försvara Stockholm;

- Stöckhölm, va e dä för jäwla sket? Dä kan man la inte bow?
- Jo då. Det går utmärkt.

Enough said.

Lillasyster Susan

Inga kommentarer: