söndag 16 november 2008

Moto Boy

Vi gästades av Moto Boy i onsdagens ZTV Presenterar. Jag fick kämpa för det, mina kollegor var inte helt övertygade men det var jag. Så jag tog mitt veto som producent och fixade dit honom.

Och efteråt var alla överens. Han är grym.

När han kom blev jag lite svept ur mitt ankarfäste. Han såg mig i ögonen med en rak, intresserad blick som signalerade godhet. Dessutom lång och helt enkelt bedårande vacker.

När jag frågade honom vilken titel han ville ha så var det inte det vanliga Artist, Musiker eller Konstnär, utan valde lite blygt men ärligt; Hopplös Romantiker. Det var spiken i kistan, eller grädden på moset om ni så föredrar det. Jag gick in i kontrollrummet och berättade för vår skripta Elin att jag var kär.

Min förälskelse försvann dock en timme senare. Inte av någon anledning utan bara för att det var dags att gå vidare.

Men den var kort, fin och intensiv.

Ta en stund och lyssna på Moto Boy. Han är divine.

2 kommentarer:

Arneby sa...

Snacka om att 80-talet är tillbaka. Killen ser ut exakt som Nürnberg 47 i filmen G :)

Things that make you go hmm... sa...

wow...