lördag 8 november 2008

Hemma

Sitter i mitt gamla rum hemma hos mor och far. Skönt, hemtrevligt och mysigt att vara här.

Jag och min bror tog tåget ner och stannar över helgen. Han visade bilder från sin Japanresa, vi läste tidning och sen sov vi. Smidig resa. Gillar SJ men hatar deras priser och policy.

I morgon är det dags för stor släktfest som dessutom ska vara maskerad. Jag hade fett mycket ångest först och pallade inte av någon anledning. Men nu känns det okey eftersom jag vet vad jag ska ta på mig. Lovar att det inte blir den bästa dräkten på festen, min syster har sytt på sin i en månad. Jag rafsade ihop något som jag hade hemma. Har inte ens provat kläderna ihop utan har bara tänkt ut det i mitt huvud. Kan ju bli sådär.

Ville egentligen vara Mia Wallace men hon är barfota och det är kallt ute. Dessutom röker och drogar hon lite för mycket för att jag ska komma undan med det på en släktfest... ;)

Tänker i stället vara Janis Joplin. Som om inte hon röker och knarkar. Heroin, whiskey och cigg utan filter. WTF? Det blir omöjligt att göra ett bra porträtt på det här viset. Varför kan inte folk hålla sig hälsosamma? Måste jag klä ut mig till Martha Stewart för att kunna gå in 100 % i rollen? Fast hon går säkert på painkillers eller liknande och det suger häströv.

Äh, jag ger upp. Det får bli en mild version av JJ.

Jag får helt enkelt leva med min dåliga kostym.

Inga kommentarer: