tisdag 4 augusti 2009

VM i Berlin

Christian Olsson väljer att avstå VM i Berlin den 15-23/8 efter ett misslyckat SM då han endast hoppade 16.72 och därmed bröt sin 17 meterssvit som har sträckt sig sen 2002.

- Jag försökte hoppa 17.80 i andra hoppet och fick en liten smäll i svanken och fick avbryta hoppet. Sen kom regnet och då fanns det ingen anledning för mig att fortsätta, säger Olsson till TT.

Vad då "försökte hoppa 17.80 i andra hoppet"? Försöker han inte alltid hoppa så långt som möjligt?

I mina ögon har han alltid varit ointressant och lite löjlig med sin diamant i örat à la Beckham.

Den svenska guldåldern är slut för denna gång. Tror inte det blir några medaljer.

Wissman kan ta sig till final, Kronberg kan ta sig till kvarten, Musse drar antagligen upp finalen i ett bra tempo och slutar på 11 plats, Alhaji Jeng kan överraska liksom Mattias Claesson som jag hoppas på och alltid gillat för han är en kämpe.

Men inga medaljer alltså. Kan bli ett roligt VM ändå men vill man se Sverige vinna så tipsar jag om Finnkampen 29-30 augusti. Där finns det en chans även om Finland kommer plocka många poäng i kast- och stöt-grenarna.

Inga kommentarer: