tisdag 25 augusti 2009

Flickvänsmaterial

Har blivit en sån tant. Tänker bara på mat och planerar vad äta och när. Vilket i och för sig är kul och jag älskar mat, men jag vill inte bli helt uppslukad av det. Vill inte vara helt uppslukad av något.

Jag älskar folk som nördar ner sig i något, det är oftast intressant, men inte om de inte kan prata om något annat. Då förlorar jag intresset och måste få någon annan slags underhållning. Ögonaböj.

Därför måste jag passa mig så jag inte blir sån själv. Det vore ju himla trist.

Men, ikväll tänkte jag göra en saffransdoftande fisksoppa med mycket lax och räkor. Till det serveras ett gott, grovt matigt bröd och aioli så klart. Funderar även på att göra blåbärsmuffins, eller kanske blåbärspannkakor med sweet milk eller lönnsirap.

Soppa blir det för min lilla vän är sjuk och jag är en bra flickvän som tar hand om honom.

Bakar, lagar mat, bäddar in. Jag är värsta bästa bruden.

Typ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har precis hittat till din blogg genom Facebook...är inte så himla aktiv på facebook så det går lite tid mellan besöken.

Pojkvän? Vem? Är lite nyfiken???

Puss på dig, vi verkar aldrig få till det när du är i Varberg.
:)Johanna