tisdag 4 augusti 2009

Bostadspriser

I Varberg ligger en lägenhet på 117,6 kvm ute för 1 650 000 kr/bud. Avgiften är lite saftig på 7918 kr/mån plus hushållsel. Men den låter rätt fin:

"Ljus, fräsch etagelägenhet med vidsträckt utsikt både mot hav och land. Nära affärer, restaurang mm."

I Kista utanför Stockholm kan man hitta en 6:a på 118 kvm för 1 995 000 kr/bud. Avgift 5695 kr/mån.

"Äntligen etagelägenhet på 118 kvm med låg månadsavgift! Renoverad lägenhet med superfin kök samt kaklat badrum! Stora och trevliga ytor med underbar terass för många solrika timmar. 3 min från gallerian, kommunikationer och mataffärer." (reds. not. jag har bara copy pastat, inte ansvarig för grammatik el stavning)

Visserligen ligger Kista utanför tullarna men prisskillnaden är ganska liten. Jag trodde den skulle vara större.

Jämför man de olika städernas söder så finns det en 41 kvadratare nära havsbad för 595 000 kr/bud med 1818 kr/mån och i Stockholm kostar en på 39 kvm 1 350 000 kr/bud, avgifter är 1269 kr/mån.

Den sistnämnda går säkert upp 500 000 kr medans den i Varberg stannar nog någonstans där den är.

Dyrare att köpa i Varberg än vad jag trodde. Där ser man.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja suck... Vi försöker ju köpa hus i Vbg och det känns hopplöst. Alla vill ju flytta hit. :/ kram Å!

FinaTina sa...

Urs va trist. Men ni hittar nog något snart hoppas jag.

Körde igenom igår och blev sugen på att köpa hus jag också. Det skulle vara nice att bo i Vbg. Mysigt liksom.