söndag 23 augusti 2009

Tvål-opera

Min pojkvän bor tillfälligt hos mig och det är jättemysigt och toppen på många sätt och vis. Våra tandborstar sover sked i badrummet, vi spelar spel och skrattar.

Men så märker jag att vissa andra saker förändras när man är två i mitt hushåll. Till exempel har jag märkt hur sjukt mycket min duschtvålnivå sjunker, och det oskalenligt.

Jag kan beräkna hur mycket jag använder och skulle jag gångra det med två så blir det dubbel mängd min mängd och det stämmer inte in på duschtvålens faktiska tillstånd.

Då funderar ju jag om jag ska säga något eller fråga. Kanske påpeka att man inte behöver klämma ut en hel pool i handen utan att oftast så räcker det med en klick stor som max en 50-öring. Vill inte dra in könsperspektiv i det hela men ibland så känns det som om snubbar inte har någon känsla för less is more utan bara kladdar in sig med onödigt mycket.

Jag har haft ögonen med mig en längre tid men överväger att ens ta upp frågan för jag vill inte verka konstig eller snål.

Och det stör mig egentligen inte så jävla mycket.

... fast ändå, det är en 300 kronors tvål, lite respekt kan den väl få?

5 kommentarer:

elmelts sa...

Ibland ska man nog bara låta småsaker bero. Njut av det trevliga sällskapet istället för att reta dig på småsaker, det kan förstöra bara

FinaTina sa...

mmm. du har så rätt. och jag retar mig inte, tycker bara det var en rolig observation.

Anonym sa...

Berätta, det gör jag till min dotter. Sedan kan man ju undra hur tjejer kan göra av med tio gånger mer toa papper än vad vi killar gör - så mycket kan ingen kissa.

FinaTina sa...

Åh, jag tycker det är tvärtom när det gäller toapapper. Eller har jag bara dålig erfarenhet av pappersslukande manliga bekanta. Så kan det vara.

Eva-Marie sa...

Ett litet tips ....köp en egen tvål till honom,lite mer manlig doft=))