tisdag 4 augusti 2009

Lata dagar

Min sista vecka i ledighet innan höstens uppdrag börjar. Ligger fortfarande i sängen. Videochattar med mitt hjärta, svarar på gamla fb-meddelanden och kollar youtube-klipp.

Måste ta mig ner och äta frukost. Magen kurrar.

Har även lovat min bror att jag ska hjälpa honom att måla om ett rum i källaren som ska bli ett gym.

Planen var att gå upp tidigt och ta en långpromenad i naturen och sen måla hela dan. Umgås med familjen.

Istället hänger jag virtuellt med människan jag spenderat mest tid med på senaste tiden. Typ hela tiden. All möjlig tid förutom snabba toalettbesök då och då. Lite som Johnny Drama när han blir besatt av den franska tjejen. På ett fint sätt.

....

Det är grått ute. Västkusten visar sin rätta sida, tänker jag då lite bittert. Det har varit alldeles för många regntunga dagar under min uppväxt.

But it's nice to be back.

Nu, frukost och familjehäng. Och sen lite mer lättja. Det är ju ändå semester.

Inga kommentarer: