måndag 10 augusti 2009

Risotto

Vad är grejen med risotto? Alla snackar om att det är så sjukt gott men jag fattar inte grejen. Ändå har jag provat det i dess hemland, ljuvliga Italien, men det känns bara som beige risgrynsgröt.

En gång var det gott, på middag hemma hos Martin och Tesso och svamprisotto serverades.

(Eller två gånger, Mattias variant var också fin.)

Med den positiva erfarenheten i minne så försökte jag göra min egna version förra veckan. Pah! Skittrist. Ändå blev den krämig och härlig och så den ska vara men jättetråkig rent ut sagt.

Åt de nedfrysta och upptinade resterna till lunch idag. Tror det förstörde resten av min dag för jag var så besviken att jag gått runt och varit lite sur och putt. Hatar trist mat.

Det värsta är att jag har typ två luncher till av samma rätt i frysen. Synd att kasta mat så jag får väl offra mig någon dag och mut/locka mig med choklad efteråt.

Risrätter som är goda är Nasi Goreng, Paella och Sticky rice. Risotto suger.

Inga kommentarer: