onsdag 2 april 2008

Vårens stövlar


Jag har inte tagit ett dummare skobeslut sen jag gick i åttan och bestämde mig för att köpa ett par Nike i storlek 4.5 istället för 5.5 som mina fötter hade trivs i, enbart för att det var snyggare med mindre fötter.

Detta är mina nya, läckra stövlar. De är asfräscha. Riktigt sexiga, tycker jag. Rätt dyra också. Så har jag köpt dem i en för liten storlek. Så jävla dumt!

Saken är att jag hade dem först i en storlek större men de kändes stora så jag bytte till en storlek mindre med orden "läder töjer sig" ringandes i mitt huvud.

Nu är jag dömd till att vandra runt här hemma i hopp om att läder töjer sig. Varje morgon går jag runt i dem tills fötterna domnar bort, hoppfull om att en dag, med tunna tunna strumpor, så kommer jag att lyckligt vandra runt på Stockholms gator med vårens snyggaste stövlar, utan en tillstymmelse av skoskav.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fresh.