tisdag 29 april 2008

Småstadsfrisör

Har fixat barret och är så pissed av resultatet. Ville fixa mina 10 cm långa rötter plus bli lite sommarblond. Min frisör är från Borlänge och det gjorde mig lite orolig från första början för alla brudar i småstäder, som är över 25 har typ en kort, "fräck", frisyr, med ljusa slingor blandat med röda slingor. Det ger mig feber.
Så vi pratar innan, jag berättar att jag vill ha det blondare. Hon föreslår att vi ska blanda de ljusa med slingor som är lite guldaktiga. Nice, säger jag, för guld låter bra.
Vad blir då resultatet?
Jo, ljusa slingor blandat med kopparröda dito! - What the fuck! Vill inte se ut som en käck småstadsbrutta. Jag är allergisk mot småstadsbruttefrisyren! Den gör mig galen. Det finns en anledning till att jag har flytt det helvetet.
På fredag ska jag tillbaka och få det fixat. Lite stil och klass, s'il vous plait.
Mitt tidigare mantra har varit: klipp dig inte hos någon som själv är ful i håret för det tyder på dålig smak. Nu får jag lägga till: Klipp dig inte hos någon som kommer från Borlänge och fortfarande pratar dialekt.
Du kan ta tjejen ut ur småstaden men du kan inte ta småstaden ut ur tjejen. Inte på några år i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, förlåt! Jag trodde ju att du var en liten lolla från Varberg (som kanske snarare är en by än småstad?) och klippte ju dig förstås därefter... Som du själv sa: det går ju INTE att ta tjejen ur småstaden.

MVH // Frisören

Godiva sa...

Ha ha! Vet inte vad som var roligast, inlägget eller Frisörens kommentar : -D