måndag 28 april 2008

Sur dag

Urs, idag har jag haft en surdag. Sitter fortfarande på jobbet och det har bara varit stress och saker som ska fixas, massa möten om saker som ska göras, program som inte känns bra. Jag är bara sur helt enkelt. Funderar på vad jag ska äta till middag. Är sjukt sugen på China Gardens friterade teriyaki lax. Sjukt god i all sitt flott. Har till och med börjat gilla friterade räkor. Har varit jätteäcklad av all friterad mat sen jag var i Nepal och åt friterad lök och blev assjuk med diarré och äggrapar. Det var ingen rolig tid. Tydligen var det en sjukdom som heter Gardia (nåt sånt) och det är små parasiter som lägger ägg i magen och det jäser och därför rapar man /ägg/ hela tiden. Kom och gick med några veckors mellanrum. Friterade grönsaker är fortfarande ett big no no, och friterade bananer ska vi inte prata om. Jag kan inte ens tänka på matolja utan att pannan rynkas och munnen snöras ihop. Urs och fy.

Borde äta något gott nu när jag har en surdag, det borde få upp mitt humör. Fast jag är så sur så all mat känns trist. Fuck, vilket moment 22 jag hamnat i.

Inga kommentarer: