torsdag 24 april 2008

Norge, gräs och tomater

I den norska talkshowen Groswald, som gick i tisdags, hade programledaren Anne Grosvold besök av en polis som jag tror var chefen på norska riksknark. Vilket fall, han var där och berättade att norsk polis precis har hittat 42 marijuanaplantager i Östlandet och de befarar att finns fler. För att omgivningen ska kunna tipsa polisen så ska man hålla koll på om ens grannar tejpar upp plastpåsar över sina fönster, har jordhögar utanför husen och speciellt vaksam ska man vara om grannen är vietnames!
Tydligen är vietnameser grymma gräsodlare så de lejs/hyrs in/övertalas att komma till Norge för att alla gutter och jänter ska få sig en fin pinne på kvällskvisten.

Undrar var vietnameserna får sina gröna fingrar ifrån? Jag kan inte ens hålla liv i en Benjamin Fikus. Nu är jag sjukt sugen på att plantera en tomat, undrar hur den skulle må? Det finns något schysst i att se saker växa. Helst skulle jag vilja ha en egen plantage men jag har ju inte ens en balkong så den visionen är långt borta.

Inga kommentarer: