tisdag 22 april 2008

Provfilmning

Åh, vad jag älskar våren! Inte bara att solen skiner och är fantastisk utan även att telefonen börjar ringa mer frekvent med provfilmningsförfrågningar. Skådespelandet är fortfarande plan A och det är min lilla kreativa mumsbit som jag blir glad och lycklig över. Imorse var jag på casting för en Audi-reklam. Har väl egentligen bestämt mig för att inte göra fler reklamer men å andra sidan så gör jag det om det är bra betalt och kul. I helgen ska jag spela in kortfilm. Jag ska spela Alice som under ytan är ett praktpsyko. Det ska bli riktigt kul.
Ska i morgon på casting för en annan reklam. För kondomer. Egentligen är det det ett big no no, men den ska inte visas i Sverige så då kan jag sälja min konstnärssjäl.
Vad svenska skådespelare måste vara desperata förresten. Kjell Bergkvist i en Eniro-reklam, Helena Bergström i telia, Persbrant sålde ut sig för länge sedan. Det säger nog något om det svenska filmklimatet. Trist egentligen, eller är det okey för skådespelare att medverka i reklam?
Jag är ju själv emot reklam som form, att försöka göra konst för att enbart sälja en vara känns inte rätt. Att därför medverka, känns inte rätt. Men jag som är oetablerad får ta det som ges (som jag kan stå för) och tjänar jag massa pengar samtidigt så jippie för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Good luck...../Vilma