onsdag 3 juni 2009

Smaken är som baken

På mitt jobb så finns det en kille som är en sk kändis, type A typ. När jag var på fest för några veckor sen så pratade jag med en vän som är projektledare på TV och hon gick totalt igång på honom. Hon berättade att när han hade gästat deras tv-program så hade hon och resten av redaktionens tjejer dräglat och varit heelt sålda. Drömmannen liksom.

Nu sitter jag här och tittar, funderar och försöker förstå. Och jag fattar inte. Inte överhuvudtaget.

Tur att vi har olika smak så det inte blir alla på en. Ska jag vara ärlig så blir jag lite dömande mot min vän också. Hon kan ju inte riktigt ha koll och smak om hon tycker att det där är the shit. Som om hon vore lite svennebanan.

Gör det mig till en dålig person med ett elitistiskt tänkande? Fast å andra sidan eftersom han är en person som anses het i hela Sverige så kanske det är mitt antikommerisiella sinne som tar vid och dömer ut honom. Som om han inte duger för mig. Trist och tråkig. Eller så går väl jag igång på andra attribut. Så enkelt kan det vara.

Fast dessa dagar går jag inte riktigt igång på något alls måste jag erkänna. I'm like a mummy.

Inga kommentarer: