fredag 26 juni 2009

Gå ut?

Skulle ju ut idag, bara sova 20 minuter för att vara pigg och kompensera de 4 h som missades natten innan. Vaknade för en kvart sen. Fuck!

Så nu är frågan; gnugga sömnen ur ögonen, hoppa i något bekvämt och dra till F12 där folk står i sommarkläder och skålar i Mojitos ELLER vara världens tråkigaste människa och ta ut linserna, hoppa i något bekvämt och gå upp och lägga mig. Ska jobba klockan 8 i morgon bitti.

Åh, tvi, fy, fuck. Decisions, decisions.

Klart jag måste vara en ja-sägare och dra till F12 men det ligger så jobbigt off. Kan förvisso ta bilen och göra det en nykter kväll men jag orkar inte riktigt. Måste jag bara för det är sommar? Måste jag verkligen? Vad missar jag?

Fast det är säkert assoft och skitkul. Jävla röv helt enkelt.

Steg ett blir att ta mig ut i köket och se hur det känns där.

... eller så kanske det är bra för mig att säga nej. Att jag är lugn och trygg i mig själv och inte behöver gå ut. Eller är det en astråkig inställning till livet? Det är det, eller hur?

Ska i och för sig ut imorn, lördag, söndag och hela nästa vecka typ. Kanske räcker.

Om det inte är så att det är ikväll som är sommarens roligaste kväll. Och jag ligger hemma på min soffa och skriver blogginlägg. Loser.

Inga kommentarer: