lördag 20 juni 2009

Lilja

I mina föräldrars hus så har jag kvar massor av saker från min uppväxt, bland annat skolböcker, kläder, diplom, medaljer, kitch och glas typ.

Min mamma vill att jag ska rensa ut och ta med mig det jag vill ha, så sagt och gjort så började jag den långa resan igår innan jag åkte på fest.

Kom kanske 1/5 på vägen för jag fastnade i mina gamla anteckningsböcker från högstadiet. Jättekul att läsa för de är fullklottrade av så mycket skräp och framför allt så står det väldigt mycket Lilja överallt.

Lilja var min stora kärlek på högstadiet, för även om jag hade massor av olika förälskelser så var han den som tronade, den som var genomgående, tillsammans med Axl Rose vill säga.

Tyvärr så var vår romans ganska dålig, det var nog mest jag som svärmade, men lite fint var det ändå. Något hångel här och där.

Igår på festen skulle min vän Petter tända en cigarett och då ser jag att det står A Lilja på hans tändare. Han hade en tändare från min Lilja.

De umgås tydligen i Göteborg.

Naturligtvis så måste jag ha den så jag dealar till mig den för ett överkomligt pris och nu är jag stolt ägare av A Lilja tändaren.

Det kändes som om han genomsyrade min dag. Det var länge sen. Ganska skönt att på sätt och vis fly nutiden och vara i dåtiden, även om han är skyldig till månader av plågat tonårshjärta och tonvis av grubbel, så var det även en hel del lycka. Och väldigt oskyldigt ändå. Undra om han visste hur kär jag var? Hur mitt hjärta bultade?

Det blev aldrig vi, och det är något jag är glad för. Sjukt glad för. Tänk att missa allt som jag har varit med om, det hade varit så ledsamt, bara för att sitta där och vara flickvän/sambo/fru Lilja. Nån snubbe som skriver sitt namn på sin tändare liksom. Hallå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Får man lägga bud?