lördag 20 juni 2009

Midsommarfriande

Var på en jättefin fest igår med gamla vänner. Kärt återseende i många fall och även en del sköna nya kontakter.



Massor av meterstora barn sprang runt och vi lekte och dansade kring stången som sig bör. Sen blev det middag, jag höll ett kort tal och vi skålade och hade det trevligt.

Sen kommer någon på den briljanta idén att vi ska bada så jag och Åsa kastar av oss alla kläder och hoppar i havet som ligger precis bredvid vår festlokation. Asmysigt.

Sen fortsätter kvällen i samma trevliga mak tills Sara känner att hon måste berätta för mig vad som hände när jag var nere och badade. Tydligen har mitt ex's nya tagit micken och hållit ett tal som hon avslutade med att fria till honom. Mitt ex som det tog slut med för ett år sen efter 10 år tillsammans.

På en fest som mina vänner anordnar. Det är så sjukt respektlöst och dålig stil. Jag fattar inte att det är sant. Jag fattar inte att hon är sann.

Känner lite ilska men att jag också kan skratta åt eländet. Vill man inte fria till någon bland sina egna vänner eller allra helst privat? Det där var ju bara pinsamt.

1 kommentar:

Anonym sa...

???????????????????????????????????????????
???????????????????????????????????????????
sant?