fredag 26 juni 2009

Demokrati är bra ibland.

Demokrati är bättre än diktatur, såklart. Mer rättvist kan man tycka. Däremot så är det inte helt rättvist eftersom det kan bli så att 49 procent tycker bu och 51 procent bä och då blir det bä för att majoriteten bestämmer.

Jag tycker att allt är relativt och bara för att majoriteten tycker något så betyder inte det att det automatiskt är rätt.

När människor berättar för mig att midsommarfriandet var knas så känns det lite bra. Det betyder ändå att det inte bara är jag som tycker så och då är jag inte tokig. Som om samhällets normaliserar mig. På gott och ont. Brukar inte tycka om normen men i detta fallet känns det okey.

För hos utövaren själv så får jag inget medhåll, såklart. Hon anser att hon inte behöver visa respekt.

Det spelar egentligen inte så stor roll, det som hänt har hänt. Jag är ganska cool.

Tycker bara det är skönt med medhåll.

Inga kommentarer: