tisdag 21 juli 2009

Tappade trosor

Tvättdag idag. Jättetråkigt. Verkligen. Därför har jag skjutit upp detta måste alldeles förlänge vilket har resulterat i två överfulla tvättkassar.

Det börjar bra. När jag kommer ner över gården in mot tvätteriet så kommer en granne efter mig och ser att jag har tappat något. Han säger till och jag ser att han böjer sig ner för att plocka upp det tappade och hoppas innerligt att det är en svart strumpa. Men när han sträcker över det så ser jag genast att det är mina trosor. Använda sådana.

Han fastnar med ett finger i mina trosor och för ett evighetslångt ögonblick så står jag och han med mina smutsiga underkläder sträckta som en livlina mellan oss.

Det skulle kunna vara en början på en livslång kärlek. Nu var det bara skam och viljan att springa därifrån från min sida.

Urs. Det var snällt av honom men själv skulle jag aldrig plocka upp någons smutstvätt. Speciellt inte underkläder. Fy.

Tur för mig så var så var jag så förlägen att jag glömt hur han såg ut. På det viset kommer jag inte skämmas när jag möter honom igen.

Ibland är ovisshet en gåva.

Inga kommentarer: