lördag 4 juli 2009

Meatmarket

Om ni är sugna på både färskt kött och fläsk så rekommenderar jag F12 på fredagskvällar. Aldrig har sommaren varit mer lättraggad, aldrig har fler varit intresserade av mitt klädval, namn, hår, skor, danssteg w/e. Fint på många sätt indeed, jag ska inte klaga.

Fast det känns sådär.

En snubbe i grå luva stod mot väggen och jag knuffade min kompis i sidan och nickade åt hans håll. Kanske var han något åt henne?
-Det där är Pelle Porseryd (Sveriges hetaste singel enligt någon tidning.) säger hon.

Då känner jag mig dum. Urs. Tyckte jag att han såg intressant ut? Dit vill jag inte att hon ska gå. Inga sådana snubbar. Han kan säkert gå hem med en ny brud varje kväll. Det känns inte roligt.

Vi drack upp vår öl och åkte till Berns istället. Där kan man vara säker på att folk är så dryga så ingen raggar. Det känns skönt.

Tji fick jag. Tydligen är även det stället fyllt av turister eller sommarkåta bockar. Alla vill ligga. Värsta köttmarknaden råder i hela stan.

Inga kommentarer: