onsdag 29 juli 2009

Jobbsliten

Kom hem kl. 6 i morse. Det är inte okey.

Det finns en mentalitet hos musikvideo-, reklamfilm- och i vissa fall tv-producenter att det bara är att köra på. More is more. Vilket stämmer. Jag håller med.

Men det känns ju som om något är felplanerat när man drar över 6 timmar för att få ett slutresultat på dryga tre minuter. Det måste gå att effektivisera.

Folk blir slutkörda. För vad då egentligen?

I filmbranschen måste man annonsera övertid två timmar innan planerad sluttid och man får säga nej. Arbetstiden är 40 h i veckan. Man får inte jobba mer än 5 h i sträck utan en matrast där man ska sitta ner och äta. Känns sjukt när man är van vid annat men kanske normalt när man jobbar vanligt.

Men. Angående musikvideon. Det var roligt och ett jättefint team. Trevliga och fina människor så på det viset var det toppen. Underbar setting ute på klippor övertittandes havet. Och jag fick mig en gryning, vilket inte var fel.

Nu måste jag piggna till och gå och bada. Om jag inte gör det så kommer jag bli av med min lägenhet. Så är det.

Ett vad har slagits. Om inte min kontrapilot doppar sig så får jag hans tv, dator och iphone. Rätt nice deal eftersom jag är en badanka.

Fast en trött och sliten sådan idag.

2 kommentarer:

Eva-Marie sa...

lycka till med vadet=)))

FinaTina sa...

Vi badade båda två! Klockan kvart i 12 på natten, bland båtar och bryggor, och det var kallt men asnice.