tisdag 14 juli 2009

MIYABI


Var på fantastiskt trevlig fest här på Söder för några veckor sen. Mörk källare, folk rökte inomhus, bra techno, det kändes lite som en svartklubb.

Temat för festen var namnbyte, vilket innebar att det fanns ett ställe dit man kunde gå för att byta namn. Hade man inget på lager så gick det bra att dra ett namn ur en skål och på det viset få sig en fin överraskning.

Naturligtvis tyckte jag att detta lät som en fantastisk idé så jag kliver fram och fyller i en blankett. Ett namn hade jag på lut, nämligen Miyabi.


Som tack för att jag bytte namn fick jag en fin film som jag tyvärr inte kan se då jag saknar en hederlig videobandspelare. Darn.


En vän till mig bytte till Don och en annan till Cheesus. Fares Fares var på festen och hade han haft någon humor så hade han lagt till ett Fares. Det vore jättekul; Fares Fares Fares. Den humorn fanns tydligen inte.

För några dagar sen fick jag ett brev från Skatteverket där de ifrågasätter mitt namnbyte. De måste blivit helt förbryllade när de fick in en hel hög med ansökningar.


Klart att jag vill stå för mitt namnbyte det är ju jätteroligt. Nu borde jag sadla om och bli en designer eller något annat härligt.

Det tråkiga är bara att tydligen så måste jag byta körkort, pass och andra id-handlingar och det känns ju sjukt surt. Fast det kanske är värt det. Bara för att liksom. Det gör ju allt mycket roligare.

2 kommentarer:

Wille sa...

Go all the way nu Miyabi! skönt!

Eva-Marie sa...

ska vi kalla dig för Miyabi nu??=)