söndag 12 juli 2009

PK Tina går bananas

Det blev Mosebacke igår med fina C och D. Jag var på ett lite konstigt humör, som om jag hade en liten surhet i mig men det gick över. Vi hängde där en timme kanske innan vi mellanlandade hos C och drack Bacardi ur glögg-glas och sen vidare till Trädgårn som har öppnat i nya lokaler i Skanstull under bron. Asnice, kändes urbant och festival och bartendern var snygg.
C spelade Mario Bros och jag pratade med en arkitekt. Han var väldigt noga med att berätta vad han gjorde och längre än så sträckte sig inte hans personlighet tyvärr. Snygg men trist. Not a keeper.

Vi drog till Berns där härliga Tony Zoulias stod för skivvändandet på terassen. Hip hop på ett fint sätt. Besökte herrtoaletten och det var det äckligaste jag har varit med om. Varför kissar killar på golvet? Det kom ut en snubbe och en helt väck brud innan vi gick in. Fy fan att bli påsatt i urinstank på en skitig toalett. Seriöst, någon slags självrespekt skulle nog sitta bra på plats.

Boys boys boys på hela terassen men jag pallade inte utan hängde med Erik som jag har träffat på en midsommarfest för några år sen. Vi drack öl och shots medan min vän stod och blev kär på andra sidan baren.

Ett telefonnummer senare så drog vi till Spy Bar. Äntligen funkar deras lilla maskin och jag stod på listan. Nu gillar jag Spyan. Med oss på vägen stötte vi på en gammal bekant till mig. Trodde jag. Såhär i efterhand har jag ingen aning om vem det var. Trodde det var en regissör som jag mötte för några år sen men sen var han så jäkla konstig och bara satt och väntade på oss så vi var tvungna och göra en höger vänster och verkligen försvinna innan han blev läskig.

Jag hatar när det blir så, att jag tror att det är någon så visar det sig vara någon annan. Borde ha bättre koll på folk kan man tycka. Eller sluta vara så himla social och trevlig. Oh well.

Vi drog från Spy Bar och blev påhoppade av en snubbe och brud som var otrevliga utan anledning. Bara för att vi var vi. Trist med folk som går runt med så mycket underliggande aggression att en fin klänning på en fin flicka kan vara provocerande.


Jag var tvungen att gå under bältet för att få ett stopp på trakasserierna. Inget jag är glad över men min överlevnadsinstinkt är hög och där gatans lag råder är jag kung.

Jag sa svartskallebrud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha... snyggt jobbat!!! :)

/Johanna

Eva-Marie sa...

heja dig Tina =))dom fick nog vad dom förtjänade