torsdag 16 juli 2009

Knarka

Tittade på 10 avsnitt av Entourage i natt. Det blir som ett knark, man vill bara ha mer och mer.

"Bara ett avsnitt till". Typ 5 gånger.

Fast när det gäller knark, är det inte bara en allmän uppfattning att den som brukar vill ha mer och mer? Kan det vara så att det är skrämselpropaganda som ligger bakom det påståendet?

Någon som inte är införstådd har antagligen sett vad det kan göra och förtvivlat utropat "han vill bara ha mer och mer!". Och även någon som vet vart han är på väg tror att alla är på väg att göra samma usla val.

Notera att jag skriver "han". Det är lite fördomsfullt av mig. Är medveten om det.

Jag undrar varför de flesta knarkare, a-lagare och annat patrask är män. Ligger det i generna eller handlar det om intelligens?

Många skulle säkert hävda att kvinnans möjlighet att föda är orsaken till att hon väljer att inte bli knarkare. Jag tror inte riktigt på den teorin.

Jag tror att varje individ gör sitt val. Det finns inga sjukdomar eller genetiska ursäkter. Man gör ett val.

Inga kommentarer: