torsdag 2 juli 2009

Hamster

Jag förstår inte var jag har lagt mina räkningar. Hittar dem inte. Känns lite jobbigt.

Nu måste jag ringa upp eller maila om nya inbetalningslappar. Eller så kanske det bara är att vänta på påminnelser men det känns så himla b. Jag är ju en skötsam person med full koll på min ekonomi.

Faktistkt. Jag är sjukt bra med pengar. Bra på att spara liksom.

När jag var liten sparade jag på godis. När mina syskon åt upp det de fick så sparade jag mitt. Sparade tills det blev gammalt och oätligt.

Mina pengar kommer ju inte bli oätliga och det är skönt med en buffert. För att ha någon slags frihet liksom. En sparad trygghet.

Vad jag borde göra är att investera för att få dem att växa. Skaffa mig ett litet imperium. Sen kan jag sitta på min stora pengahög och må bra. Bada i de kalla kronorna och bli rädd för att slösa minsta lilla.

Eller. Urs. Pengar får aldrig vara primärt. Bra att ha men inte viktigt. Så är det väl. Därför spara en del och spendera en del. Den gyllene medelvägen. Trist men sant.

Inga kommentarer: