lördag 11 juli 2009

Mexiko!!

Igår fick jag ett jobberbjudande om att åka till Mexiko och jobba i höst. Är så sjukt sugen. Älskar Mexiko!

Var där 2004 och arbetade med en dokusåpa som heter Paradise Hotel. Då bodde vi på ett resort i närheten och en halvtimme från det så låg den mest härligaste byn; Barra de Navidad.


Barra var kanske lite turistigt men jag köpte det, för det fanns ändå genuina mexikanska barer, svalkande tequila, en magisk solnedgång, fantastisk mat och en hel dos crazyness. Lärde mig älska räkor där plus köpte en cheesy huvudbonad som var kul i ca en timme. Grejen var Giant Margaritas och Giant Pina Colada.



Det tråkiga med erbjudandet jag fick är att det inte är på önskbar position och om jag ska vara realistisk så blir det svårt för mig att vara borta 1,5 månader eftersom jag har en pjäs som går upp i slutet på oktober.

Väldigt tråkigt att tacka nej, för det hade varit roligt att jobba på projektet plus att mitt Mexikosug är stort.

Får åka dit på semester snart istället.

4 kommentarer:

Marius S sa...

Åh nej tråkigt att säga nej! Gjordes inte Paradise Hotel nära Los Cabos? Har aldrig hört talas om Barra de Navidad.

Finns det inget behov av en svensk med flytande spanskakunskaper, massor av kontakter och erfarenhet därifrån i det där projektet?

FinaTina sa...

Jättetråkigt att tacka nej. Mexiko är helt underbart! Jag älskar verkligen det landet.

Paradise Hotel gjordes i Los Careyes, vi bodde en halvtimme söder därifrån och Barra låg ytterligare en halvtimme söderut längst kusten som är Mexikos västra.

Några timmar söder om Puerto Vallarta om det säger dig något.

Kan kolla om det behövs någon extra, men det är troligt att det redan finns lokalbor som jobbar och hjälper till med allt det praktiska.

Marius S sa...

Så det bör ligga i Jalisco. Har varit på rätt många ställen på syd-väst kusten men aldrig kommit så "högt upp".

Tack! Snällt, håller på att leta efter svenska projekt därborta. Det verkar finnas mer än vad man kan tro.

Eva-Marie sa...

hoppas det kommer fler tillfällen för dig gumman=)