torsdag 23 juli 2009

Osocial husmus

Jag väljer att sitta hemma själv. Det är rätt skönt. Pluggar text, tittar på film och dricker yogi-te. Har stoppat i mig två morotskaksbitar också. Det är svårt att låta bli att äta när jag vet att jag har massa supergod kaka i frysen.

Blir bara lite stressad för det känns som om jag dragit ner rejält på tempot och nu på sommaren så känns det som om jag istället borde vara överallt, träffa 1000 människor och göra det mesta.

Fast om jag inte känner för det så är det väl dumt att tvinga.

Jag vill vara en ja-sägare för att inte missa något i livet, att leva det till fullo liksom. Fast jag kan känna att när jag sprungit runt så blir det också ett blurr och tiden går.

Variation kan vara nyckeln till lycka så därför ska jag försöka chilla och gilla läget. Ta det lugnt liksom.

Har sett Marley and Me idag och grät som ett barn. Inte för att den var bra utan bara för att det blev något slags livsdokument.

Ska nu kolla på Yes Man, Jim Carrey som bestämmer sig för att bli en ja-sägare. Det kanske kan inspirera mig att komma tillbaka till gammal god form.

När jag är färdig med den lugna perioden vill säga.

Det som är positivt med att hänga mycket hemma är att jag får valuta för mina pengar jag har investerat i lägenheten.

Alltid något bra med allting.

Inga kommentarer: