onsdag 1 juli 2009

Misstag är till för att lära sig av

Jag har haft bakfyllan från helvetet idag. Seg, darrig, ont i huvudet och på det en rejäl dos ångest. Inte okey. Det blev för många rundor och nån shot som borde lämnats i glaset. Fattar inte varför men vi liksom bara körde på. Som om det inte fanns någon morgondag.

Nu tycker jag att det är pinsamt att jag varit ute på lokal och antagligen varit sjukt slirig. Urs, gillar inte att vara full. Jag skäms över mig själv och mitt beteende.

Till råga på allt så råkade jag stöta på mitt ex.

Första konfrontationen skedde smärtfritt men det var den där andra på slutet som inte borde inträffat. Den där då jag tycker att han är så läskigt kall så jag blir lite elak. I självförsvar liksom. Jag vill ju att han ska vara glad över att se mig, inte dryg. Att vi någon dag ska kunna vara vänner och skratta tillsammans. Jag trodde på honom när han sa att han förändrats. Att han blivit snäll.

Men det är svårt att lära gamla hundar sitta. Precis som det verkar svårt för mig ibland att veta hur mycket alkohol min lilla kropp faktiskt tål.

Note to self: Om exet uppenbarar sig, spring åt andra hållet
2nd note to self: Kalla inte exets dejt för en dokusåpabrud även om så är fallet.

Inga kommentarer: