torsdag 19 mars 2009

Sociala beteenden

En av få konversationer jag hade på födelsedagsfesten på Söderns Hjärta igår:

Kleerup: Jag känner igen dig.
Jag: Mmmm
Kleerup: Varför gör jag det?
Jag: För att vi har träffats förut. Dah.

Roligare än så blev det inte och det kändes som ett bra beslut att gå därifrån. Fast det är kul att gå ut och träffa nya och gamla bekantskaper men då är det viktigt att det blir bra samtal. Utan bra samtal så är det ganska meningslöst.

Insåg även att det saknas vanligt bonnförnuft hos vissa människor som jag tyckt varit sköna. För mig så är det självklart att om jag bjuder med någon till mina vänner, så presenterar jag den personen och ser till att hitta en gemensam nämnare för att ett samtal ska flyta på.

Det är så konstigt när det inte händer. Vet inte om det är ett svensk eller ett stockholmskt beteende men det är så sjukt oartigt och dåligt manér. Jag blir riktigt lack. En någorlunda social förmåga kan man väl ändå kräva av folk?

När man hänger med någon och träffar någon annan man känner, då presenterar man dessa personer för varandra så inte ens polare står tyst och känner sig dum. Enkelt, artigt och socialt. Väldigt lätt.

Inga kommentarer: