torsdag 19 mars 2009

Lite vanligt dagboksbloggande

Idag var en bra dag. Blev väckt av att någon ringde 8.30, somnade om, snoozade mellan 9.10 till 9.40. Kämpade mig upp, jet leggad, duschade, klädde mig och åt ett äpple. Åkte på möte. Kom tillbaka hem. Sov i soffan. Jet leggad. Blev väckt av Wille som ringde. Gick upp, ringde två bra jobbsamtal, klädde mig och mötte Wille. Såg semi- och finalerna i Slottsprinten, 3:a och 4:a jihoo, och Johan slöt upp. Drack en öl och pratade vitt och svart. Ärligt och fint. Drog till Ginko för gammalt Z häng. Fint att ses, fast kanske en aning stelt när ämnet kretsade kring vädret lite för länge. Efter ett firande på Söderns Hjärta som påminde smärtsamt nog om gamla tider, fast med ett klarare synsätt från min sida, så gick jag tacksamt hem och har nu insupit en kopp te och ska se ett avsnitt av Arrested Development, eller kanske blir det Mia och Klara, eller kanske Diplomaterna som jag har blivit tipsad om, som ska vara helt åt väggarna knas. På ett upprörande och fult sätt.

Dagens tagg i hjärtat är att min ork är slut, min energi i ett visst läger är nästan helt förbrukad. Vill inte vara så. Måste fylla på. Energi ges och energi tas. Och störst av allt är kärleken.

Inga kommentarer: