måndag 23 mars 2009

The Dead Chick in the Closet

Var på filmvisning av independentrullen The Dead Chick in the Closet på filmhuset i fredags. Novellfilmen är producerad av Branbomm Film och Henric Brandt heter regissören.

Det glädjer mig att det börjar röra sig på den svenska independentmarknaden, att produktiva, kreativa, talangfulla människor får saker gjort och får ut dem på någon slags marknad. Det är bra för svensk film att ha en levande och intressant indiescen.

När det gäller The Dead Chick in the Closet så tycker jag att den är rolig, välklippt och mestadels bra spelad. Det finns en scen i mitten, med en präst som jag tycker är onödig och temposänkande, men annars rullar det på fint och jag känner mig engagerad och underhållen.

Versionen jag såg är 31 minuter lång och den finns även i en annan version som är 25 minuter och ingår i dvdsamlingen Horrorvault 2.

Tokig, knasig film med splatterhumor. Titeln säger en hel del, det finns verkligen en död brud i garderoben. Plus en massa andra obstruktioner som vår hjälte John (en karismatiskt lysande Pontus Olgrim) råkar ut för. Ska bli intressant att se vad Henric och Branbomm gör härnäst. Kolla in trailen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"bra för svensk film att ha en levande och intressant indiescen."

Varför är det så bra?

FinaTina sa...

Anonym: Well I know, you know, I know, you know I know