fredag 20 mars 2009

Ibland skäms jag över mig själv

För några år sen brukade jag och min dåvarande pojkvän hänga nästan varje kväll hos en killkompis som bodde några hus bort. Denna killen hade det fruktansvärt stökigt, framför allt i köket där det var rent äckligt. Alla visste om det, han visste om det och någonstans var det bara så det var. Han städade helt enkelt inte sitt kök och det accepterade jag.

Något år senare så träffade han en flickvän, en söt, gullig tjej, som flyttade in till honom ganska omgående.

Jag kommer så väl ihåg min tanke när jag var där och såg att det låg massa lösté i slasken och undrade hur fan hon kunde låta det vara så. Varför har hon inte städat undan, liksom.

Vilket är jättekonstigt av mig. Jag accepterar att han är värsta slusken men förväntar mig att hon ska vilja ha rent omkring sig när hon bor där. Bara för att hon är tjej!

Jag är glad att jag kom på mig själv och skäms ännu idag över mina tankar.

Inga kommentarer: