måndag 19 januari 2009

Tatueringar

Har ett tvetydigt förhållande till tatueringar. Tycker att det är ganska så fult och cheesy i de flesta fall men att det finns vissa lägen som det är fint. Min vän Kristoffer har jättefina underarmar, fulla av blommor och diamanter. En tjej jag träffade för några år sen var fullklottrad över armar och bröst och det var svårt att inte titta på henne, och det i sig var attraktivt.

Själv sitter jag med två pinsamma stackare som ändå betyder något för vem jag var just då.

Och det är väl det som är storheten med tatueringar, de är en minnesanteckning över en svunnen tid.

Med det i bakhuvudet så är jag sugen på en ny. För att komma ihåg och hylla den senaste tiden som har inneburit en hel del förändring. Jag har en tanke som jag vill utveckla, men jag vill inte vänta förlänge. Det måste ske snart men det är ett svårt beslut eftersom det är för evigt.

Vill absolut inte ha en modetatuering, vill ha något som verkligen känns personligt och som är jag right here right now (eller för typ si så där två månader sen).

Kuriosa; Den roligaste kommentaren jag har fått gällande min svanktatuering är en vän som tyckte att jag skulle "sätta ett nikotinplåster över skiten och slå två flugor i en smäll". Det är ju jätteroligt sagt tycker jag. Skulle dock varit roligare om jag varit storrökare men ändå.

Man måste kunna skratta åt sig själv, och jag håller med, en svanktatuering och att röka, är fördjävligt.

Inga kommentarer: