lördag 3 januari 2009

Får inte gå ut

Det är lördagkväll och jag har utegångsförbud. Så är det. Sitter här med myskläder på och har precis ätit en pizza.

Orsaken till mitt utegångsförbud är att jag ska jobba i morgon kl. 10.30 och det är ett skådespelarjobb och då gäller klar skalle. Sen beror det till stor del också på att jag försov mig i morse. Inte okey. Min klocka ringde inte eller så gjorde den det. Har ingen koll.

Skulle chilla igår. Var på Stadsteatern och såg Tre Systrar. Den var bra även om jag tycker att de misshandlade texten lite. Tycker även att regissören skulle tona ner Josefin Ljungman en aning för hon skrek efter uppmärksamhet. Hon gjorde det lite för bra, hon var lite för intressant för pjäsens bästa liksom.

Efteråt gick vi till Texas Longhorn av alla ställen, för en öl och det var där något som skulle visa sig bli en heltknas men rolig natt började.

JR kände snubben som spelade, bredvid mig satt Lena 55 år, mångmiljonär och superkåt. Vi fyra hade diskussioner om motorcyklar, musik, tequila och sex sex sex (Lena stod för det mesta sexsnacket) tills de stängde. Det blev mer än en öl.

Efter det drog vi till Riche där vi träffade en duktig regissör som hängde på till Spy Bar. Mer öl och härliga Hanna Fridén sprang jag på. Hennes hår har blivit långt och jättefint. Allt var bra tills det spårade ur. Och jag fattade inte vad som hände.

Jag har en version, JR har en annan. Nu verkar han vara pissed på mig fast det borde vara tvärt om. Jättekonstigt när det blir så. Kan inte berätta detaljerat men polisen var inblandad. På ett fint sätt.

Tog i alla fall T banan hem, tappade min smörgåsgurkaburk på golvet och är nu nojjig att jag ätit massa glasskärvor, somnade i soffan och kom några timmar försent till jobbet.

Straffet för det är en lördagkväll hemma. Själv. Så är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade när det spårade ut igår! Fick någon snabbspolad version av Love genom telefonen. Lät crazy alltihop! MEN! Underbart att träffa dig. KRAM!

Anonym sa...

först en minneslucka på 6 timmar, sen nojja över att du ätit glassplitter och sen en försovning till jobb. du kanske inte bara ska vara hemma EN lördagkväll. du kanske borde se över dina alkoholvanor?