söndag 25 januari 2009

Ex och Ex´s nya

Jag kommer från en lång rad av förhållanden. Det är sån jag är helt enkelt. Eller var. Flickvänsmaterial. Har dock dålig kontakt med mina ex, mest för att det har blivit så och för att jag inte känner någon slags mening med att vara polare. Det fanns en anledning till att jag drog helt enkelt. Därför har jag ingen koll på hur deras nya partners ser ut och jag bryr mig inte heller.

Men nu när jag står i dörren till att träffa en ny snubbe så undrar jag hur jag ställer mig till hur hans ex ser ut. Vill jag att hon ska vara ful eller snygg liksom. Spelar det någon roll? Ska jag vara ärlig så gör det nog det. Är hon ful så undrar jag om han är ett dåligt kap, är hon snygg så kanske det är jag som är det dåliga kapet... Lite jobbigt. Det bästa är väl att inte bry sig alls. Eller hon kan ju se bra ut och vara trevlig men ganska trist. Det känns som ett bra deal.

När det gäller mitt ex´s nya så undrar jag hur jag ställer mig till hennes utseende. Vill jag vara Miss fucking Universum i jämförelse? Den frågan känns mycket lättare. Där är svaret ett rungande JA! Utan tvekan. Konstigt. Borde kanske inte bry mig utan bara önska lycka till. Mmm. Fast det är klart bra om jag är lite snyggare och lite roligare. Bara lite....

När jag tänker efter så gäller nog inte bara henne, det gäller alla i hela världen. Jag vill vara lite snyggare och lite roligare än alla andra. Vet inte vad det är för pris man vinner men det är säkert något bra.

Kanske skulle vara bättre om jag skulle vilja vara snällare och smartare än alla andra? Eller ärligare och mer givmild än alla andra?

Vad ytlig jag är som vill vara snyggare och roligare, dessutom när skönhet är något relativt och förgängligt. Fast får jag välja så vill jag nog bara bli älskad för den jag är. DET känns viktigast.

Inga kommentarer: