måndag 26 januari 2009

Så fel det kan bli

Skrattade så mycket igår att jag fick kramp.

Var på en vietnamesisk restaurang med tre vänner. Vi åt och drack nån öl och hade det mysigt. Restaurangen är en ganska ny upptäckt och jag är jätteförtjust. En liten pärla med skön inredning, lovely musik, god mat och bra priser. Riktigt, riktigt bra alltså. Alla tyckte det.

När vi skulle gå så blev det hjärnsläpp på min ena vän. Han vet att det är det kinesiska nyåret snart och tänkte säga Xīn nián kuài, gott nytt år på kinesiska, till de som jobbade där för att vara trevlig, men just när tanken har slagit honom och är på väg ut ur munnen så slår en annan tanke honom och det är att varför skulle han säga gott nytt år på kinesiska när vi är på ett vietnamesiskt ställe?, så han hindrar sig men en liten nanosekund för sent för munnen är redan öppen och ljud har börjat formats i strupen. Det som kommer ut blir Ching Chong och så går han ut genom dörren.

Ching Chong! Hahahaha! Det är så sjuuukt fel! Det är helt galet. Och hysteriskt roligt, jag skattar nu också, högt för mig själv framför datorn.

Han ville vara trevlig men det blev så fruktansvärt illa istället. Urs. Det är det roligaste jag varit med om på länge. Boy!

(Det är nästan så jag vill publicera hans namn så att ni som känner honom kan ta del. Redan en klassiker. Platsar på listan över de roligaste ögonblicken i mitt liv. For sure. Det är en historia som kommer att berättas många år framöver.)

Inga kommentarer: