lördag 20 februari 2010

TV-kvällen

Min babes är borta och jag sitter här på lördagskvällen och har det ganska nice ändå trots saknaden.

Zappar mellan svt24, OS curling herrar SWE-USA, svt1 Melodifestivalen och svt2 OS Backhoppning. Herrarna förlorade tyvärr mot USA med 7-8, min personliga favorit, Timoteij, fick flest röster och det verkar som om Finland har en fin chans att ta medalj.

Angående Melodifestivalen så tycker jag att det är väldigt lustigt med fejkspelandet av instrument, det taskiga manuset för programledarna och de fruktansvärda presentationerna då de stackars deltagarna ska berätta en rolig anekdot om sig själva. Helt sjukt stelt och jobbigt för dem.

Kul att Crucified Barbara slog ut det religiösa inslaget Erik Linder stod för, och fint att en något vuxenplufsig Darin är det andra bidraget till final.

Inslaget med Dolphan är också bra, det vill jag se mer av.

Slötittar nu på Sweet Home Alabama tills herrarnas Skiathlon börjar 22.30.

Reese Witherspoons karaktär fick precis gå in på Tiftanys och välja vilken ring hon vill ha som förlovningsring efter 8 månaders dating med Patrick Dempsey. Nja, känns väl sådär. Är det inte niceare att få något som den käraste har valt ut själv? Å andra sidan är det Tiffanys och diamanter...

Nåväl, det är bara en film. Oj, och nu verkar det som om hon redan är gift. Ooops! Det hettar till här, jag känner att jag måste ge filmen all min uppmärksamhet.

Inga kommentarer: