tisdag 9 februari 2010

Mer struktur

Det som alltid har förvånat mig med människor som har en kalender att följa till punkt och pricka, är att det verkar rätt tråkigt att leva under regler dag som natt, och att det finns en rädsla för något jag inte kan identifiera. Kaos?

Jag kan också visualisera en sträng mamma under potträningen om vi ska tro på Freud, men framför allt så är jag övertygad om att det inte alltid är tidsvinnande.

Har man bara ett bra huvud så har man koll på sina saker och utan att spendera halva sin vakna tid med att planera för vad som ska göras så kan man faktiskt göra saker, vilket för mig klingar smartare.

Dock kan problem uppstå när man ska samarbeta med människor och de inte har tillgång till din hjärna. Det är ett problem.

Jag tänkte jag skulle skriva upp en tre-års plan men jag vacklar i mitt beslut. Om jag har bara en väg att gå till ett specifikt mål, så kanske jag inte kommer se de här underbara små stigarna som kan vara svåra att upptäcka men som kan ta dig på den mest fantastiska resa i Pandoras sagolika värld.

Risken finns ju dock att man går vilse, men det måste ju handla om resan och inte målet, är det inte så?

Inga kommentarer: